AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Med näsan i ditt hår.

Publicerad 2014-06-10 02:09:00 i Allmänt

Jag sitter med näsan i ditt hår och lyssnar andlöst. Dina ord och din röst klingar som stjärnornas musik under bar himmel. Känner din mjuka hand på min och vet direkt att det aldrig kan kännas bättre. Tv:n försöker påvisa sin existens men misslyckas. Du kommer med kommentarer om livet och dess dumheter, får mig att skratta och känna mig barnsligt dum. Att jag skrattar retar min själ och det bränner till på kinderna i en sällsynt rodnad. I slowmotion stannar sedan tiden då du vrider på huvudet. Dina diamantfyllda ögon möter mina och universums alla gåtor får sina svar. Leende vänder du bort blicken och känslan av att vi för ett kort men livslångt ögonblick förstår vad vi betyder för varandra blir så tydlig. Jag lägger näsan i ditt hår och andas in med ögon fulla av tårar. Din hand smeker min, du är allt och jag önskar inget mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela