AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Tesla girls och de tre idiotkattungarna

Publicerad 2014-01-29 00:07:00 i Allmänt

Kvällen har tagit över den lilla stadens snöklädda rustning. Ännu en utvecklande dag har passerat, än en gång i det osannolikas färggranna sken. Att samla alla dessa intryck, alla uttryck och alla känslor för att försöka få någon slags mening i det hela är som vanligt lika utmanande som det är omöjligt. Till den mäktiga sångkonsten av Bob Dylan och Johnny Cash förstärks mina tankar. Deras "Girl from the north country" sveper in i mina öron och skapar rysningar av välmående i hela kroppen. Kan inte hålla emot ett leende samtidigt som jag sluter ögonen och drömmer mig bort till nån dimdränkt kulle i någon bortglömd del av ett bortglömt land. Random på Spotify ger mig Moby och "wait for me", otrolig timing. Fantasin sätter mig på en störtdykande trollsländas rygg. Dofter av blåsippor och liljekonvalj ersätts av den fräna tallskogens storslagna lukt då vi planar ut och susar fram mellan träden i vad som torde vara en trollsländas maxhastighet. Sömnen viskar lite blygt i mitt öra och vill ha min uppmärksamhet samtidigt som OMD stammar fram sitt intro till "Tesla Girls". Lika försiktigt som som jag öppnar mina ögon, lika våldsamt kastar sig de tre idiotkattungarna över mig i en totalt oprovocerad riv och bitattack. Sladdar och hörlurar, kattungar och mer Tesla Girls ersätts av tonerna av Hard Fi och "Feltham is singing out". Idiotkattungarnas varnande sjätte sinne sätter stopp för deras kortvariga övertag. Det är nästan så att taket lyfts i den felkonstruerade lägenheten då jag reser mig likt en rostig och grinig jättetransformer och får de tre odjuren att se ut som tjugo panikslagna gnuer med gapande munnar och ögon åt alla håll. Till tyngden av Feltham is singing out och elaka Hard fi, stapplar PacificRimThomas fram. Kattungar i vild panik överallt, halkandes in under alla de skydd de kan hitta. Men som alla vet så slås aldrig en katt ned av ett nederlag, utan stärks snarare inför den snart kommande motattacken på stackars mig. Jag går ned på motvilliga knän, riktar hörlurarna in under soffan och viskar, "Lyssna och gråt!" - You could not take no more so when they closed the door you forgot that it was locked from the outside.... (Feltham is singing out) Jag rycker av mig hörlurarna likt en trött och adrenalinstinn krigspilot som nyss landat efter ett misslyckat katapultutskjutningsförsök. Tystnaden är total, endast en billig IKEA-klocka högt över bullernivån ljuder i den dunkla lägenheten. Försiktigt smyger kattungarnas bitch in i sovrummet, stänger dörren utan minsta ljud och sätter sig ned i sin skyddande säng. Mobiltelef-Spotify-Playlist-OMD/Tesla Girls-DELETE! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela