AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

City Stars, Shoppingcentrens himmelrike

Publicerad 2014-02-23 00:12:59 i Allmänt

Där jag kommer ifrån tycker vi att utvecklingen i gränsbygdens shoppingcenter är fantastisk och att dess storlek är imponerande. Och innan dessa gränsmirakel dök upp så var Bergvik ett av världens underverk. Nu har dock min bild av shoppingcenter ändrats för alltid, ingenting kommer någonsin att kunna bli detsamma. Tänk er Mitt i City, Karlstad. Öka dess grundyta gånger tjugo. Bygg sedan dessa åtta våningar rakt upp i luften. Lägg sedan till en underjordisk våning på cirka fyrtio gånger Mitt i Citys yta. 696 Affärer 12 Biografer 1 halv våning E-Zone (Dataspel, 8D-Bio, Virtual Reality Games och MYCKET mer) 100 Matställen (Ex, Mcdonalds, Pizza Hut, Burger King, KFC, JoesPizza och MacaroniWorld) Ljudspektakel överallt, fontäner med färgat vatten och glittrande ljus, Las Vegas-stil totalt. Tubformade utanpåväggengående hissar, gjorda i guld och glas. (Jättevarning för svindel...) Allt detta byggt i en stad med 20 miljoner invånare. Tiggare i alla åldrar och kön överallt. Vilda hundar och katter också överallt. Tungt beväpnade Soldater och poliser i vartenda hörn. En grym luftförorening som verkligen känns när du andas. Vägar och hus i ett skriande behov av renovering. En infrastruktur som verkar vara byggt på tron att något underhåll aldrig skulle behövas, tro mig, nu behövs den... Men, mitt i allt detta kan jag bara säga att fy faan vad jag trivs här. Atmosfären, temperaturen, utbudet av aktiviteter och också den roliga mentaliteten här. Dumrolig :))) Man känner sig faktiskt som en riktig Lawrence av Arabien här:) Skall posta bilder bara jag kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela