AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Alltid rök utan eld

Publicerad 2014-08-02 01:02:00 i Allmänt

Jag har alltid påpekat det negativa med att växa upp och leva i en fördömd stad som den jag växte upp i och där jag fortfarande bor. Det är som att bo i en felaktigt konstruerad miniatyr av en stor stad med diverse negativa bonusföljder såsom skvaller och lägganäsaniblötgrupperingarna. Det är ju givetvis storleken på vår lilla stad som är skyldig till den där korttänkta men eviga skvallerskaran. Det är en olycklig skara av osaliga själar som vet allt och lite till om allt och alla. Att de ens tror på sig själva är ett hån mot hela mänskligheten. Har den senaste tiden fått tagit del av min egen "profil" som stadens pöbeln spytt ihop. Helt utanför sanningens lagar, helt utanför allt som kallas sunt förnuft. Det värsta eländighetsskvallret kommer från en person som i stor ilska sade att hon skulle "krossa" mig, bara för att ge igen för de elakheter jag gjort då jag gick en annan väg än hennes. Att hennes sagor om mig inte var sanna tyckte hon inte spelade någon roll, sätt mig i fängelse då, svarade hon på det. Men mest häpnadsväckande är trots allt de byfånar som springer med öppen mun i regnet av hennes dyngsprideri. Sedan sprider de, utan tanke på vad de gör, vidare historierna om mig. Historier som är helt fantastiska, helt sjuka och idiotiska. Man kan beskriva det hela som att de ser ett pussel. Men en enda bit är allt som syns. Tyvärr så kan sedan deras ögon aldrig se det riktiga pusslet då de är alldeles för upptagna med att sätta ihop bilden med hjälp av sin egen världssyn, istället för att analytiskt och logiskt konstruera den riktiga bilden. De som faktiskt känner mig, de som följt mig hela mitt liv skrattade först när jag berättade detta, sedan blev de riktigt arga. Men vad ska man egentligen göra åt sånt här? Anmäla? Ja kanske, men jag ska nog försöka "ignorera" bort dessa dumheter först. Men det är klart det är svårt att hålla sig lugn då till och med ett av mina barn blivit antastade av en av de som inte ens vet om att de är ute och cyklar. En sak är i alla fall säker när det gäller denna staden, det är ALLTID rök utan eld här. Jag rekomenderar att man följer X-Files motto "The truth is out there". Då kommer man att veta det som skall vetas.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela