AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

En vals för Satan

Publicerad 2012-09-06 14:10:00 i Allmänt



Så har då äntligen denna underbara tid på året, september, luftens och intryckens tid, gjort sitt intåg igen. Konstigt väl? Lika varje år, månadernas återkomst. Idioten? Vet han inte om att året alltid går runt på detta viset? Jovisst vet jag ju det. Men jag vet ju också att synen på detta med tid och rum varierar emellan oss alla.
Lyssnar på Kent. Mår bra men dåligt. Bra på de mest ovanliga visen, ”bara” värken kvar, underbart. Dåligt mår jag pga. allt som jag har ställt till med, men visst, allt endast i vanlig ordning.
Nu ska jag sluta att förvänta mig något, sluta tro, sluta planera och kanske istället börja le, kanske återvända till mig själv. Eller kanske är detta det jag gör bäst, att vara bäst på att vara den jag är..
Men Kent och Familjen tar hand om mig..

”Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek vore den till dig.
En stilla bön om lugn igen, att kunna ta besvikelsen” Kent – En vals för satan


”Jag ber en bön när ingen ser mig,
Du har också mörka hemligheter,
Bäst att vara på den säkra sidan tron,
Att gardera sig, att inte bränna broar, ’
Folk är idioter.
Mellan äkta och falsk
Mellan sanning och lögn
Vi är idioter.” Kent – Idioter




Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-21 11:59:02

Men KENT? ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela