AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Wimbledon

Publicerad 2012-07-14 01:42:41 i Allmänt

Sitter och tittar på en ny film med Vinnie Jones, den gamle Wimbledonfotbollspelaren. Ni vet han som grabbade tag i ballarna på Gascoigne och en klassisk bild togs som än idag är en omslagsbild för engelsk fotboll.
Har varit ute på de mörka vägarna en sväng, lugnt inatt. Inga konstigheter i Ottebol denna gång.
Rekylen av en tuff dag tar tag i mig och jag måste blunda. Sluta tänka. Nu tar jag ett flertal fel beslut tror jag, men känner att jag inte har något val. Inget nytt med andra ord. Bara att planera för framtiden. Den som kommer och när den har kommit så kommer den igen och igen. Åh vilka fantastiska sanningar ni läser här då, antar att ni skrattar, skulle jag med gjort, vad fan tror han (jag) att han vet egentligen? 
Wimbledon ja, en fantastisk rolig tennisturnering som jag hade lyckan att fått vara publik på en gång i tiden. Mitt första deltagande i en skrivartävling, jag var 19 år, resulterade i att jag vann och fick åka till tennisens Mecka.
Men jag har också alltid ett gott öga till Englands hårdaste lag, Wimbledon. De finns inte längre i den form som jag tyckte om utan nu är de omgjorda till ett mer ”vänligt” normaltspelande lag, tråktråkigt!!
Har svårt att ta tankarna från en del saker och människor. Men trägen vinner väl, kanske.

Filmen är ju skitkass, lägger mig och lyssnar på musik istället. Blandar Kasabian, September, OMD och Saliva.. Va? Jo jag vet, helt ologisk blandning, men jag känner mig helt ologisk också, så det är väl egentligen helt logiskt 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela