AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Vimana

Publicerad 2012-07-22 20:23:21 i Allmänt

I den minst 5000 år gamla hinduistiska skriften Mahabharata beskrivs flygande objekt i skyn. Blänkande i guld och med förödande krafter att förgöra men också att hela skadad mark, de blev kallade Vimanas.
En ganska intressant tanke tycker jag, iallafall tillsammans med hur jag ser på saker och ting och med kunskapen jag fått genom att läsa alla olika religioners skrifter. (Nej, jag har inte lusläst alla men i alla fall skummat igenom alla och lusläst 3 av dem)
Men om man verkligen vågar och vill. Då ska man gå igenom alla dessa skrifter. För långt före de profeter som dokumenterats i biblarna och i koranen fanns ju det som är intelligensen bakom allting?.. Låt din tanke flyga fri och fantisera, låt det som ska synas synas. För det råder ingen tvekan alls om att det är värt det. Vi är så små i det stora hela så det är nästan komiskt, för vi tycker vi är så stora. (Människorna)
Bilden föreställer en Vimana, handgjord för tusentals år sedan i Malaysia. Men liknade hantverk föreställande exakt lika farkost har hittats i Peru och Indien. Gött med lite semestergrönning väl :D ?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela