AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

One missed call

Publicerad 2012-07-13 12:51:32 i Allmänt

Vaknar upp till en blinkande telefon. Ljudet är avstängt eftersom att sova var lämpligt för mig då jag var vaken hela natten. Det var slaget om Stalingrad verkligen. Och nu sitter jag med en halsbränna så intensiv att jag bara småmyser, den tar ju udden av ryggvärken, yessss!!
En typ 25 missade samtal, men tack och lov från mindre än tre personer  Va fan? Detta är ju min första semesterdag och den börjar så här? Helt kackaloniskt faktiskt.
Inga lodjur på vägen hem inatt, inga dinosaurier heller. För det har ni väl hört? Att ett obeskrivbart djur smyger omkring i Ottebolsskogarna? En del beskriver det som en blandning mellan en gam med människoben och en del beskriver det som en svetshjälm med ben.. Hm, nja, jag vet ju inte vad jag ska tro, men en sak är säker, det du ser, det du känner, det ska du tro på, oavsett vad dumt det än må vara. Men du behöver väl inte skrika ut det till hela världen, tänk på vilken stad vi bor i. 
Så vad ska jag göra på semestern då? Jo, åka till Australien, Nya Zeeland, Kazakstan, Somalia, Madagaskar och USA. Hehe, jo tjenare.. Nej, det blir allt till att avsluta vissa lösa trådar här hemma och fokusera på det som fokuseras bör. Men mest av allt, vila från jobbet.
Missförstå inte detta, jag älskar mitt jobb, det syns säkert för de som kan se, men det tar också oerhört mycket av mig. Ska fylla på batterierna nu under några veckor, sen jävlar ska vi gå upp ett snäpp.
Fick göra ett litet avbrott i denna första semesterskrivelse, katterna var ju hungriga, men vart var maten? Jo i Ottebols lanthandel. Så kan det gå när inte hjärnan är med men resten har öga i kors 
Så idag ska jag börja sortera lite saker tänkte jag. Ni vet sådant som man sparat men aldrig förstått varför. Soptippen lär få ett alldeles eget släplass snart.
Hoppas alla får en bra dag!

Och kom ihåg ”Det är lättare att sätta upp eller ta ned en tavla än att göra en tavla!” (Zimbabwiskt ordspråk)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela