AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

En vacker smärta.

Publicerad 2012-07-11 12:57:58 i Allmänt

En kopp med Vanilj/Rabarber-te gjorde inte ont så på den normala lunchtiden för de normala människorna. Men för de nattjobbande är det frukostdags.
För visst, vi måste ju ha nattjobbare, men ingen i hela världen kan slå i mig att nattjobb är nyttigt för vare sig kropp eller själ.
Har gått tillbaka till den där smärtfyllda världen, den fysiskt smärtfyllda. Jävla pess säger jag vad gammal i rörelsemomenten man kan bli. 
Ska byta bloggsida men kommer inte att ha tid att sitta de tre timmarna som det kommer att ta förrän till helgen. Fram till dess,, Blogg.se.
Givetvis kommer jag att köra parallellt en stund.
Hade en mycket lång och smärtsam dag/kväll/natt igår. Värken är underbart vacker just nu. Den har intagit nyanser som inte ens jag i min vildaste fantasi kunde föreställa mig och då kan ni ge er fan på att det är vackert. 
Tankarna far runt mitt liv och hur det håller på att förändras. Mycket nytt på gång vilket inkluderar flyttningar. Jag är orolig för min mamma också, men det är privat så det får räcka med att säga att jag är orolig.
Sitter ute just nu och vaktar vädret. Har hängt upp tvätt och vet ju att det är en blötlagd regel att vid uthängd tvätt kommer regn. Men idag ska jag ta mig fasen ligga ett steg före. Men troligtvis kommer jag att bli inkallad i huset på något konstigt jävla uppdrag såsom att en av katterna i Ottebolsgänget har målat graffitti på kylskåpsdörren..jävla gängmedlemmar säger jag bara !!  Och då, när jag är inne, då går basunerna där uppe ibland de grå molnen. STOLLEN SOM HAR HÄNGT UPP TVÄTT GICK IN, PISSA PÅ DEN NU MED EN GÅNG!!
Murphys Law ni vet..

Nu är det två arbetspass kvar till semester. Ett utav dem blir tufft, idag, sen imorgon är min överstelöjtnant på avlastning tillbaka och jag kan andas ut och sköta mitt produktionssamordniska jobb lite bättre.

Aha! Solen glipar fram.. Ett löjligt trick av vädermästarna, skulle jag gå på detta och gå in kanske? Ja, jag tror jag gör det, jag är ju trots allt en människa och vi är ju bevisligen de dummaste varelserna i hela universum.

Ah, soffan utan stoppning. Så gammal att den knarrar och knakar innan du ens har hunnit satt dig i den. Sedan att jag precis gjorde ärkefelet och försmädlighetsaktionen (emot soffan alltså) genom att faktiskt lägga mig i den, det gjorde att den vrålknakade och skakade till som om den ville falla i sönder. Ok, bring it on, gå i sönder så ska jag fan i mig gå och kasta dig i närmaste dike!

Nej nu blir det till att avsluta dagens lilla förmiddagspass. Sagor och noveller kommer snart, då ska ni än en gång få veta sanningen 





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela