AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

En sommar så grön.

Publicerad 2012-07-10 13:28:37 i Allmänt

Mörka skyars gryning, mörka skyars skymning.
Blöta träds tidevarv, blöta vägars förfall.
Dammets död, den eviga rötmånaden.
Solens reträtt, de tunga molnens era.

Lukten av kaprifol har förbytts emot lukten av blötdaskigt gräs. Lukten av osande het väg har bytts emot lukten av slemmig blöt asfalt. Lukten av skogens underbara löv och barrverk har förbytts till doften av mögliga skogars eau de vie.

Kampen för vatten har förbytts till kampen emot vattnet. Bakvänt. Tänk på att det är exakt tvärtom i en del andra länder på sydligare breddgrader. Ja, jag vet, de har alltid haft det varmt. Men vi har alltid haft grönska och regn också. Men inte på detta viset. Jag har sagt det förut och säger det igen, vädret är ta mig fan inte min bästa vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela