AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

En jävla fredagsförmiddag

Publicerad 2012-07-27 14:26:04 i Allmänt

Tänk vad komiskt på ett icke komiskt sätt det är, att om en dag börjar dåligt så fortsätter den ännu sämre..

Somnade ungefär 07.00. Jodå, ni läste rätt, 07.00!!! Underbart!! Påminner mig om de gamla dataspelsnätterna. Då kunde man sitta uppe tills morgonen klappade till en i ansiktet och ändå hade man mage att bli besviken, men? måste jag sova?
Inatt var det inga sådana skäl utan mer att tankarna inte lämnade mig ifred och jag kände mig inte trött alls. Sedan får man ju skylla sig lite själv. Jag har ju de senaste dagarna matat mig själv med dokumentärer som rört sig i verklighetens gränsland. Detta har resulterat i många nya funderingar, men det är ju bara skitskoj )))
Men sedan har ett flertal sms väckt mig sådär perfekt tidsmässigt sett. Ett kom ca 09.00, det andra ca 10.00 och det tredje ca 11.00.
Sedan har ytterdörren öppnats och stängts ungefär tjugo gånger mer än en vanlig dag. Vilket i och för sig hade en enkel förklaring men vilken tröst var det för mig som vaknar av varje litet ljud?
Den siste som lämnade huset hade inte stängt dörren riktigt så i korsdragets tecken stod ytterdörren och bankade på sig själv. Helt jättemysigt, något jag rekommenderar till er som vill ha lite speciellt fredagsmys. Ställ dörren öppen och ordna korsdrag, wow säger jag, man myser så man nästan svimmar.

Sedan upp som ett skadeskjutet segel, vingla nedför trappan som en fyllegubbe utan ben och in på toaletten bara för att konstatera att man fortfarande skrämmer vettet av sig själv så fort man tittar i spegeln.
Raka skallen, raka ansiktet och duscha. Sedan sätta sig och öppna min älskling laptoppen. Då börjar man må lite bättre, hemmakänslan sprider sig som en varm kopp silverte i hela kroppen och då kommer hungern och törsten flygande som ettriga raketer utanför Bagdad. Mat och dryck får vänta en stund till. Nu ska här skrivas. Detta ni läser nu med andra ord. Det är faktiskt ett ganska roligt skrivexperiment, att jag som skriver liksom för en dialog med er som läser, man vet aldrig hur dumt det kan bli.

Får i alla fall avbryta allt för att förbereda en tur in till min favvoaffär, Lidl )) Dricka och godis och något mer skall införskaffas. Jag hatar att handla själv men tack och lov följer min snälle lille (hehehe) son med mig. (14 år och 1,83 lång)

Återkommer med lite mer sanningar senare. Jag önskar er alla en trevlig dag!!






Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela