AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Efterklokhetens skog har jag bränt ned

Publicerad 2012-07-27 23:34:38 i Allmänt

Jag skulle aldrig gått tillbaka på den mest utopiska vägen i hela världen. Jag skulle ha låtit den passera utan att reagera mera än att vinka lite diskret.
Men nu har tåget gått igen.
Stationen har man lämnat bakom sig. Där står smärtan kvar och där skulle kanske jag ha stått också.
Men trots att mitt tåg är ett konstant natt-tåg så ser jag landskapet utanför. Det ser bara bättre och bättre ut, wow.
Anklagelserna emot mig om vad jag gjort och inte gjort och hur jag känner osv kommer via alla kanaler och hittills är ALLA fel.
Men smärtan är intelligent och utmanande.
Jag skulle bli mycket glad om smärtan kunde bli smärtfri de kommande åren tillsammans med sin smärttvilling.
Men jag är övertygad om att smärtan kommer tillbaka en vacker dag, då ska jag ta hand om den på ett propert sätt.
Fram till dess åker jag vidare in i mörkret med ett leende på läpparna. Jag vet att jag gjorde rätt, men det var fan i mig det tuffaste jag gjort i hela mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela