AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

Äntligen en åsksöndag

Publicerad 2012-07-15 16:32:04 i Allmänt

Uppe med åskan. Kom i säng runt 09.15. Ja det kan man kalla sent va? Men hade vissa nattliga uppdrag plus att jag satt uppe en del av natten med halva min familj och pratade, mycket givande. Sedan inträdde ju mina uppdrag både riktat in till Staden som försvann och till Challa. Körningar av diverse arbetare.
Fick ett högst förvånande sjukdomsanfall igårkväll som man inte ens skulle våga skriva om på en bloggsida med 0 besökare. Ja jag vet, jag har ju inte så många här heller, men, men, kanske en dag  Otrevlig upplevelse, ännu en erfarenhet av den slemmiga karaktären att lägga i sin ryggsäck av otrevligheter hehe.
Och de här fyrkanterna som envisas med att dyka upp är inte någon slags hemlig kod (som en norsk granne trodde) nej de är faktiskt smileys som Blogg.se verkar hata.
Åska, får mig alltid att tänka på en historia som en kär ex arbetskamrat berättade för mig för tusen år sedan.
Han var vår på väg hem i bilen tillsammans med sin dåvarande fru och sina tre barn. Barnen skrek till vid varje blixt. När sedan dånet kom så började de gråta, en efter en. Barnen alltså.
Mamman som var en rekorderlig jordgubbsavkomma fann då sig tvungen att berätta sanningen bakom åskan och samtidigt få barnen lugnare och sade följande, ”Men ungar, varför är ni rädda? Hur skulle vi kunnagon elektricitet om det inte vore för åskan?”
Min kompis som körde höll på att ratta av vägen i ren bestörtning över denna kommentar men barnen blev nöjda i alla fall..
Nej, nu får det allt bli till att gå ut och laga en traktor och gräva några nya diken och slipa lite på asfalten utanför huset.. hehe, och det trodde ni på va? Visst 
Öppnade precis rutan, åskans ständige följeslagare, regnet, ger en sådan underbar ljudinramning till denna eftermidag. Hur dumt det än må låta, så visst är regn underbart?

Kommentarer

Postat av: AS

Publicerad 2012-07-15 17:45:03

Det finns allt besökare här inne :)
Läser att allt du skriver.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela