AlltidThomas

De osannolika sanningarnas blogg.

I BRIST PÅ ANNAT

Publicerad 2011-11-18 22:13:10 i Allmänt

I brist på annat satt jag och funderade på någonting. Det var ingenting speciellt men ändå någonting. Från ingenstans till lite varstans och från ingenting till någonting. En osynlighet som blir till en realitet. Tankens makt är inte att fördunkla även om den ibland kan ses som mörk. Att leka med idéer som är så vilda att de tar timvis att tämja är verkligen frukten av tanklöshetens osämja.

I brist på annat satt jag och bara lyssnade. Ljudlösa ljud kom flytande likt energier utan mål. En nysning ville brisera sin förstörande kraft men jag nöp mig i lillfingret och den försvann. Att bara sitta och lyssna innebar inte att en nysning fick tillåtelse att förekomma, en sund censurering av ljud blev oumbärlig.

Det är meningen att jag ska skapa meningar, meningsfullhet och intressantheter. Men istället sitter jag fast i ordens djungel och tankarnas träsk. Många är idéerna som jag har förbannat, när jag skriver detta i brist på annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AlltidThomas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela